نظارت بر دمای واکسن

باسلام دراین مقاله در وبسایت دیاکو قصد داریم به توضیح نظارت بر دمای واکسن بپردازیم.

این مقاله حاوی همه چیزهایی است که باید درمورد کاربرد دیتالاگر ها در کمک به نگهداری واکسن ها است بدانید.

مقدمه

در مورد موضوعاتی مانند:

دیتالاگر و علم پزشکی

دمای واکسن ها

علت استفاده از دیتالاگر ها

مزایای پایش واکسن

نظارت منظم و دقیق دما بااستفاده از دیتالاگر برای اطمینان از نگهداری و حمل و نقل ایمن واکسن ها و داروها ضروری است.

 

چرا دمای واکسن ها را پایش کنیم؟

توصیه‌های سازمان جهانی بهداشت (WHO) در مورد نگهداری واکسن‌ها و نگهداری از «زنجیره سرد» تصریح می‌کند که واکسن‌ها باید بر اساس محدوده دمایی توصیه‌شده تولیدکنندگان بین 2+ تا 8+ درجه سانتی‌گراد حمل و نگهداری شوند، مدیریت گرما کاهش قدرت اکثر واکسن ها را سرعت می بخشد و انجماد ممکن است باعث افزایش واکنش زایی و از دست دادن قدرت شود، توزیع‌کنندگان و تولیدکنندگان دارو پس از خارج شدن از کنترل هیچ واکسنی را برای بازگشت نمی‌پذیرند، بنابراین ممکن است واکسن‌ها هدر بروند. عدم نظارت و ثبت دقیق دما می تواند به این معنی باشد که متخصصان بهداشت ممکن است از این اثرات بالقوه بر روی واکسن ها و البته گیرندگان آن بی اطلاع باشند، برای مثال ممکن است به دلیل معیوب بودن یخچال، باز ماندن درب، تنظیم نامناسب دما، یا حتی تغییرات دما بین بالا و پایین یخچال، مشکلاتی ایجاد شود.

نظارت بر دمای واکسن

چرا از Data Logger استفاده کنیم؟

توصیه WHO این است که دمای یخچال های واکسن به طور مداوم کنترل شود و حداقل یک بار در روز یک رکورد گرفته شود و در نمودار ثبت شود، از لحاظ تاریخی دماسنج حداقل/حداکثر برای این منظور استفاده می‌شود. با این حال کار پر زحمت و مستعد خطای انسانی است، بنابراین یک ثبت کننده داده کوچک که در کنار واکسن ها قرار می گیرد، راه حل ساده تر و موثرتری است.  

برنامه های نگهداری و جابجایی واکسن ها

همه شرکت های دارویی باید یک برنامه اضطراری در مورد نحوه نگهداری و ذخیره واکسن ها ایجاد کنند. به این ترتیب کارکنان قادر خواهند بود در شرایط اضطراری سریع عمل کنند. این طرح باید در هر لحظه در دسترس همه کارکنان باشد و باید محل ذخیره سازی پشتیبان واکسن ها را مشخص کند.

این مکان های پشتیبان ممکن است شامل بیمارستان یا داروخانه محلی باشد. اگر واکسن ها در شرایط اظطراری نیاز به جابجایی دارند، باید امکانات بسته های سرد و کولر اضافی موجود باشند. کامیونی که دارای یخچال باشد نیز بسیار مناسب است. یک نسخه از دستورالعمل های انتقال واکسن باید همیشه برای همه کارکنان در دسترس باشد. هرگز قبل از تماس با برنامه واکسیناسیون محلی هیچ واکسنی را دور نریزید. همیشه ابتدا دستورالعمل های برنامه ایمن سازی را دنبال کنید.

هماهنگ کننده واکسن یک شخصیت کلیدی برای هر مرکز است زیرا اطمینان حاصل می شود که واکسن ها به درستی نگهداری میشوند. اگر شخص اصلی حضور ندارد همیشه باید حداقل یک هماهنگ کننده پشتبان اضافی وجود داشته باشد.

هماهنگ کننده واکسن وظایف متعددی را بر عهده دارد. برخی از این وظایف شامل سفارش واکسن و نظارت بر ذخیره سازی محموله های واکسن است. هماهنگ کننده های واکسن همچنین مسئول سازماندهی واکسن ها در واحد های ذخیره سازی و ثبت قرائت دما بر روی سیاهه های مربوط هستند.

نکات مفید پایش واکسن 

دیتالاگر ها  باید در کنار واکسن‌ها قرار گیرند که ترجیحاً در وسط یخچال جایی که دما در آن پایدارتر است، از تجمع یخ باید اجتناب شود زیرا این کار کارایی یخچال را کاهش می دهد. در طول یخ زدایی باید از یک یخچال جایگزین یا یک جعبه خنک کننده تایید شده (همچنین با دیتالاگر کنترل میشود) برای نگهداری موقت واکسن ها استفاده شود، هنگام بسته‌بندی و انتقال واکسن‌ها به کلینیک‌های دورافتاده باید از جعبه‌های خنک و کیسه‌های یخ معتبر از یک شرکت پزشکی معتبر استفاده شود. واکسن ها باید در بسته بندی اصلی نگهداری شوند، در بسته بندی حباب دار یا مواد عایق دیگر بسته بندی شده و طبق دستورالعمل سازنده در جعبه خنک با بسته های خنک قرار داده شوند.

دیتالاگر دما

 

 

 

 

 

 

 

مقالات ما

ممنون از همراهی شما

راسا الکترونیک دیاکو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site uses cookies to offer you a better browsing experience. By browsing this website, you agree to our use of cookies.